Blogger Templates

Sunday, February 5, 2012

Im officially a student :)

Sekarang ya sekarang. Sy telah bergelar pelajar institut tinggi sah pada 31 Januari lepas. Finally ;) But diz time is swasta. Not kerajaan. Im taking Bachelor of Management (Hons) at Universiti Tun Abdul Razak a.k.a UniRAZAK/Unitar dan sekarang lebih dikenali sebagai UMTECH (University of Management and Technology). Mengapakah swasta? Well, senang sahaja my STPM result tidak mencukupi syarat yang cukup untuk ke IPTA. Tidak mengapa, di mana-mana pun kita belajar ia sama sahaja (petikan kata otai). The most important thing ; get da title 1st – as my mom said




Lappy bag, T-Shirt and Student Card casing for freshie
Di kala kegembiraanku, terdapat juga anasir yang memperkatakan kredibiliti Unitar sebagai sebuah Universiti. Hurm let's see :


A : “eh x laku lah sijil unitar tuh xpyh la ko masuk.”

TRUE STORY 1 : Saya mempunyai kenalan yg sgt pandai, belajar di IPTA tetapi mendapat kerja yang tidak sama seperti kos yang diambil semasa di universiti. Tidak kah itu sia-sia?

TRUE STORY 2 : Saya mempunyai kenalan lepasan Unitar, sekarang telah menjadi Manager di sebuah syarikat. Hidup dengan stabil.

Wat if im said..

Me : “eh kos ko d sna laku meh?”

A :



Hahaha. I dun give a damn la bout all da crappy things. Yang penting saya hanya mahu belajar n 1 more thing ; rezeki itu luas. Sekian dats all 4 this time. (Salam Maulidur Rasul kepada semua umat Islam).

Sesi taklimat akan diadakan pada 9 dan 10 Januari ini. *yeah im a bit nervous.

5 comments:

  1. Bkn mcm dya ada beg laapy baru, tshirt sma card casing unitar..haha.. nway, congrats! gud 4 u.. :)

    ReplyDelete
  2. yay.. I love the spirit.. CONGRATES. ^_^

    ReplyDelete
  3. hye.... i got question to ask .jd blaja kat unitar mmg berbaloi ? result stpm sy pn x mncukupi syrat ipta.. sbb pengajian am sy xdapat principal.. sbjek lain smua principal.. sy layak smbung di ipts mcm unitar x? syarat die ape?

    ReplyDelete

Feedback